top of page

Úspěšná Pannonia Michala Práška

Michalova sezona začala výbornými výkony v Brně a na Adrii a jak se tento víkend ukázalo, úspěšná šňůra pokračuje i nadále. Přitom Pannoniaring nepatří k Michalovým oblíbeným závodním destinacím.

Páteční tréninky probíhaly v poklidném duchu, nicméně časy nebyly podle Michalových představ. „Pannonia společně s Rijekou jsou pro mě nejméně oblíbené okruhy v šampionátu Alpe Adria. K víkendu tedy přistupuju tak, že můžu spíše překvapit, i když samozřejmě chci podat co nejlepší výkon a porvat se o nejlepší možný výsledek. Na tomto okruhu čekám velmi silného Michala Šemberu a Marka Szkopka,“ popsal svoje pocity před víkendem závodník týmu Roháč&Fejta motoracing.

Sobotní program začal volným tréninkem, v kterém zlepšil Michal čas na 1:58. Pro kvalifikaci se rozhodl pro jinou směs zadní pneumatiky a odzkoušel její vhodnost pro odpolední závod. Čas 1:57,036 znamenal pátou startovní pozici. Pole position si vyjel polský závodník Marek Szkopek následovaný Michalem Šemberou, Bartkem Wiczynskim a Marcinem Walkowiakem. Start sobotního závodu byl naplánován na půl páté a provázelo ho velmi teplé a slunečné počasí. Po startu se vedení ujal Walkowiak, druhý je Šembera, třetí Szkopek a na čtvrtém místě už Michal. Naopak Polák Wiczynski tempo vedoucí skupiny nezachytil. Celá skupina jela velmi vyrovnaný závod a vše rozhodla až druhá zatáčka posledního kola. V ní kolidoval Szkopek s Walkowiakem a opustili oba trať. V téže zatáčce se Michal probojoval přes Michala Šemberu a vedení si pohlídal pod šachovnici. „V kvalifikaci jsem na závěr jako někteří soupeři nezvolil kvalifikační gumu, ale zkoušel jsem si takovou gumu, jako jsem jel později v závodě. Byla to určitě s odstupem času správná volba, přestože jsem startoval až jako pátý. Závod pak byl nesmírně vyrovnaný a jeho průběh připomínal pověstný klid před bouří. Ta skutečně přišla ve druhé zatáčce posledního kola, do které oba polští závodníci vlítli stylem “radši tuhej nežli druhej“. Následovala havárie Walkowiaka a výlet Szkopka mimo trať. Já zatáčku odbrzdil o malinko dříve a soustředil se na útok na výjezdu, kde jsem se dostal před Michala Šemberu. Také mezi námi však došlo k lehkému kontaktu. Po zbytek kola už jsem si pozici pohlídal,“ hodnotil sobotní závod jezdec z Vysočiny, který si připsal třetí vítězství v Alpe v řadě.

Neděle začínala druhou kvalifikací. V noci a nad ránem však zapršelo a ráno nebyly podmínky ještě ideální. Michal se rozhodl kvalifikaci vypustit. Odpolední závod se jel opět za velmi teplého počasí. Michalovi se start vydařil a ve třetí zatáčce, kde zrovna útočil na Szkopka, Polák své snažení přehnal a závod opustil ve vysoké rychlosti ukázkovým highsiderem. Vedl Walkowiak, druhý Šembera, třetí už byl Michal. V pátém kole se do vedení dostal Michal Šembera, později předjel Walkowiaka i Michal. I přes veškerou snahu se mu svého jmenovce už nepodařilo stáhnout a nedělní závod tak dokončil jako druhý. „Ranní kvaldu jsem vynechal, protože by stejně vylepšení času nepřinesla a pouze by se zničilo o sadu gum více. Po startu závodu vedl Walkowiak před Michalem Šemberou a já byl s mírným odstupem za nimi. Netrvalo dlouho a Michal se probojoval na první místo a já věděl, že musím co nejdříve před Walkowiaka. Předjetí mně trvalo o kolo déle a pak už nebyla šance výborně jedoucího Michala Šemberu dojet. Celý závod jel velmi rychle a hlavně bez chyb. Už se těším na další vzájemné souboje, přestože následuje nepříliš oblíbená Rijeka,“ shrnul své maďarské účinkování Michal.

Chtěl bych velice poděkovat všem kteří mě v závodění podporují, zejména Pavlovi Roháčovi, firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, mému tátovi, Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi a fanouškům.

Štítky:

bottom of page