top of page

Slovakiaring 01-02.09. 2012

Sedmý závod Alpsko-jadranského šampionátu a finálový závod mistrovství ČR se konal na slovenském okruhu Slovakiaring. Před tímto závodem jsem byl v Alpe na průběžném 3.místě, když jsem na prvního Itala Tommasiniho ztrácel 7.bodů.

1.kvalifikaci jsem nejel, protože trať nebyla úplně suchá a čekali jsme do druhé kvalifikace hezké počasí, které mělo podle meteorologických radaru přijít. Bohužel se stalo to nejhorší, před 2.kvalifikací začalo pršet, takže jsem věděl, že nemám šanci zajet stejný čas, jako jeli soupeři v první kvalifikaci na polosuché dráze. Nakonec se mi podařilo zajet 18.místo a do nedělního závodu jsem startoval až z 5.řady.

Start do závodu jsem měl slušný a ještě do první zatáčky se mi podařilo vybrzdit nějaké soupeře a pohyboval jsem se na 12.místě. Musel jsem hnedka od začátku dost tlačit na pilu, protože jsem nechtěl, aby mi špička ujela. Po prvním kole jsem by na 9.místě a každým kolem jsme stahoval špičku závodu. V závěru závodu jsem se dotáhl do skupinky o první místo a začal pěkný boj. Patrik Vostárek se dostal v předposledním kole do vedení a začal hodně tahat, věděl jsem, že když nezachytím jeho tempo tak nemám šanci bojovat o vítězství. Během pár zatáček jsem se dostal na 2.místo a útok jsem si chystal na poslední zatáčku na brzdy, ale Patrik měl do rozhodujícího úseku skvělý výjezdy a tak jsem trošku ztratil. Do poslední zatáčky jsem šel hodně pozdě na brzdy a v průběhu zatáčky se mi podařilo dostat pod Patrika, ale udělal opět výborný výjezd a já jsem dojel o 0,1s na druhém místě. Byl to hodně vyrovnaný závod, protože čtvrtý v pořadí ztratil na vítěze 0,5s. Během závodu jsem zajel i nejrychlejší kolo 2.10.912.

Po závodě byla provedena technická kontrola motocyklů na jejímž základě byl Patrik Vostárek ze závodu vyloučen, tudíž jsem se posunul na prvním místo.

Tímto výsledkem jsem se posunul do celkového vedení Alpsko-jadranského šampionátu a v Mistrovství České republiky (ČSMS) jsem se stal mistrem republiky 2012!

Závěrečný závod se jede v Itálii, kde se rozhodne o mistrovi Alpe 2012.

Chtěl bych moc poděkovat celému týmu a sponzorům!

Štítky:

bottom of page