top of page

UEM Albacete 05.-07.10. 2012

7.10.2012 se konal závod Mistrovství Evropy ve španělském Albacete.

Do tohoto závodu se jezdci musí kvalifikovat ze všech evropských šampionátu. Já jsem se kvalifikoval na základě 2.místa v Alpsko-jadranském šampionátu v kubatuře Superstock.

Letos jsem v Albacete opět startoval ve třídě Supersport s mojí Stockovou Yamahou R6. Tudíž moje motorka nepatřila mezi ty nejvýkonnější.

V loňském roce jsem dojel na výborném 10.místě, ale věděl jsem jestli budu chtít letos vylepšit svůj výsledek tak budu muset vážně zabrat, jelikož v tomto závodě i ty "nejpomalejší " jsou vážně rychlý.

V první kvalifikaci jsem byl ještě 10min před koncem kvalifikace na skvělém 7.místě, ale bohužel jsem věděl,že to nedokážu udržet, protože většina závodníku použila na poslední minuty kvalifikace kvalifikační gumy a přehodili můj čas, takže jsem skončil na 12. místě a 1. z naší čtyř členné výpravy z České republiky.

2. kvalifikace vůbec nevyšla podle představ. V začátcích tréninku mi do oka vlétl malinký kousek pneumatiky, zkoušel jsem s tím 3kola jet, ale musel jsem do boxu. Když jsem vyjel na druhou polovinu kvalifikace tak jsem se vůbec nedokázal koncentrovat, ale v závěru se mi podařili 2 rychlá kola, ale bohužel to stačilo až na 14. místo na startu, což byla 5.řada (jelikož v tomto závodě se startuje po třech v řadě).

Závod se jel na 20kol. Po startu jsem se pohyboval okolo 16. místa. Věděl jsem jestli se nezačnu hnedka prokousávat dopředu tak je konec nadějí na dobré umístění. V každém kole se mi podařilo předjíždět soupeře a 10 kol před cílem jsem byl už na 8. místě a pomalinku jsem dojížděl skupinku o 6 místo, 4 kola před cílem jsem byl na nich a zkoušel jsem pozorovat co dělají lépe než já, abych jim v posledním kole nedal žádnou šanci mě předjet. V posledním kole se mi podařilo kluky předjet, ikdyž to byly ostré souboje cílem jsem projel na 6. místě, což bylo pro náš tým fantastický výsledek, který nikdo před závodem nečekal. Po závodě byli dva jezdci diskvalifikování a já jsem se posunul na 4.místo v závodě.

Byl to úžasný víkend za který vděčím panu Abrahámovi, který mě na tomto závodě finančně podpořil!!! Strašně si jeho podpory vážím a hlavně když vím, že toto měl udělat náš autoklub ČR, který mě jakožto nejlepšímu českému jezdci v Albacete v roce 2011 přidělil o třetinu menší finanční prostředky než ostatním českým jezdcům, tudíž jsem musel svůj reprezentační příspěvek odmítnout, protože by mi nepokryl ani cestovní náklady na cestu do Albacete.

Také bych chtěl velice poděkovat za letošní rok týmu Roháč and Fejta, který pro mě dělal maximum, abych mohl závodit a rovněž také děkuji sponzorům bez kterých bych neměl takto úspěšnou sezonu.

Štítky:

bottom of page