top of page

Adria 15.-16.09. 2012

Závěrečný závod Alpsko-jadranského šampionátu se jel na italském okruhu Adria international speedway.

Tento závod byl pro náš tým velice důležitý, protože před tímto závodem jsem vedl o 5 bodů průběžnou klasifikaci Alpe před druhým v pořadí Maďarem Chrobákem a o 6 bodů před domácím Italem Tommasinim.

Během volných tréninku jsme zkoušeli simulace závodu, který se jel na 18 kol, v každém tréninku jsem zajížděl rychlé a hlavně vyrovnané časy.

1.kvalifikaci se mi podařilo vyhrát, ale věděl jsem že soupeři v odpolední 2.kvalifikaci ještě zrychlil, doufal jsem, že vylepším i já svůj čas, nakonec se mi to podařilo, ale domácí Ital Tibaldo mě překonal o pár tisícinek a já do nedělního závodu startoval ze 2.místa.

Start do závodu jsem měl slušný, z první zatáčky jsem vyjížděl na 4.místě. Během prvních kol se mi podařilo předjet domácí Italy Tommasiniho a Tibalda. Musel jsem se vydat na stíhací jízdu, protože vedoucí Chrobák si udělal náskok téměř 3sekundy. Během 4kol jsem náskok smáznul a snažil jsem se jet v klidu, abych šetřil pneumatiky na závěr závodu. Bohužel při nájezdu do jedné zatáčky mi podklouzlo přední kolo a já spadl, nevím proč, protože jsem nejel vůbec na hraně, rychle jsem to zvedl a ještě jsem se stihl vrátit na 2.místo. Chrobák měl v tu chvíli náskok 10sekund. Při klasickém bodování by mi druhé místo stačilo na to, abych se stal Mistrem Alpe , ale v tomto šampionátu se uděluje i bod za nejrychlejší kolo a ten bod by rozhodl o vítězovi. Proto jsem se snažil zajíždět co nejrychlejší kola a 2kola před cílem jsem na Chrobáku ztrácel okolo 3sekund, bohužel jedné ze zatáček mi podklouzlo znova přední kolo a byl z toho 2. pád, motorku jsem ještě zvedl a dojel na 9.místě. Snažil jsem se jet na 100% procent, protože jsem se obával, že Chrobák v úvodu závodu zajel nejrychlejší kolo závodu, bohužel v cílí jsem se dozvěděl, že jsem nejrychlejší kolo závodu zajel já a tudíž by mi stačilo dojet na 2.místě a stal bych se vítězem Alpe. Bohužel, jsou to závody, moc mě to mrzí, protože celý rok tým pracoval na 100% a vítězství by bylo tou nejlepší odměnou. Nicméně více mistr Alpe také není špatné a mi do další sezony vynaložíme opět maximální úsilí aby se nám to podařilo dotáhnout do vítězného konce.

Celkových 2.míste v Alpe jsem se kvalifikoval na závod ME, který se bude konat 7.10.2012 na španělském okruhu v Albacete.

Chtěl bych poděkovat za celou sezonu mému týmu a všem sponzorům, kteří nás podporovali.

Štítky:

bottom of page