top of page

Automotodrom Brno 19. – 21. 04. 2013

Úvodní závod nově vzniklého šampionátu Central European Motorcycle Championship (CEMS)

se konal na Masarykově okruhu v Brně.

Během každého víkendu se konají 2 závody, tudíž se jede celkem 10 závodů.

Havlíčkobrodský jezdec Michal Prášek se pro tento rok zúčastní kompletního šampionátu CEMS plus pár vybraných závodu Alpe Adrie.

Nový Šampionát CEMS nabízí oproti jiným šampionátům opravdu velmi kvalitní ceny. Vítěz šampionátu vyhraje nový automobil ŠKODA na jeden rok užívání zdarma) a ten největší tahák je že vítěz šampionátu má zajištění postup do závodu mistrovství světa na rok 2014!

Před sezonou jsme bohužel nikde nebyli testovat z finančních důvodu, takže jsem se hodně obával, že oproti soupeřům budu mít velkou nevýhodu, ale naštěstí jsem se během 2 tréninku dostal do rychlého tempa a kvalifikaci do závodu jsem vyhrál a poprvé v mé kariéře jsem startoval z pole position .

Před startem jsem byl hodně nervozní, protože na startu bylo 43 závodníků a mezi nimi byly opravdu silní závodníci.

Start do 1. závodu mi vcelku vyšel a já se první kola pohyboval na 3.místě. Během závodu se ale začal vedoucí jezdech Marek Szkopek (mistr Alpe Adria Supersport 2013) trhat a já jsem chtěl jeho tempo zachytit. Během dvou zatáček se mi podařilo dostat přes Zielinského a začal jsem stíhat poláka Szkopka. Během 2kol se mi podařilo Szkopka dojet a začal jsem šetřit síly na závěr závodu ,3kola jsem si četl jeho styl jízdy a připravoval útok na poslední kolo. Rozhodující moment závodu byl 2 zatáčky před cílem, kdy se mi Szkopka podařilo předjet a vyhrát první závod CEMS v kubatuře Moto 600.

Start do druhého závodu mi vůbec nevyšel, motorka se mi na startu postavila na zadní a já se propadl na 8.místo. Během 2kol se mi podařilo dostat na 3.místo a začal jsem dotahovat vedoucí dvojci (SZKOPEK, Zielinsky) zkoušel jsem zvolit stejnou taktiku jako v prvním závodě. Rozhodující moment přišel v posledním kole, kdy jsem se po hodně tvrdých soubojích dostal na první místo a udržel jsem ho až do cíle.

Nikdo z našeho týmu vůbec nečekal tak skvělé výsledek.

Chtěl bych moc poděkovat týmu a sponzorům, bez kterých bych tohoto výsledku nedosáhl.

Štítky:

bottom of page