top of page

Poznaň 26.07.-28.07.2013

Pátý podnik Alpsko- jadranského šampionátu se konal na polském okruhu Tor Poznan v jehož rámci se konal i závod mistrovství České republiky. V tento víkend se jeli 2 závody, jeden v sobotu a druhý v neděli. Havlíčkobrodský závodník Michal Prášek startoval ve třídě Supersport.

Sobotní kvalifikace

Snažil jsem se překonat čas z loňského roku což bylo 1.36.2, ale byli velmi teplé podmínky, takže to nebylo úplně jednoduchý, ale v závěru kvalifikace se mi podařilo zajet čas na úrovní mého rekordu z loňského roku a do závodu jsme startoval z první řady respektive 3.místa.

Sobota závod

Snažil jsem se,aby se mi podařilo dobře odstartovat, bohužel to nebylo úplně ideální a do první zatáčky jsem najížděl na 7.místě. Během jednoho kola jsem se propracoval na 3.místo a vydal jsem se na stíhací jízdu za polákami (Szkopek, Zielensky), který měli necelé 2sekundy náskok. Bylo obtížné se na kluky dotáhnout, protože tento okruh je jejich domácí trať, kterou dobře znají. Závod se jel na 15 kol a já v 9.kole jsem byl už na nich a zkoušel jsem jet trochu klidněji, protože jsem se snažil nabrat síly na poslední kolo, protože kdybych na ně zaútočil dřív tak by mě stejně na rovince předjeli a do dalšího kola by si už pohlídali, kde bych je mohl předjet. V posledním kole jsem měl naplánované místo , kde zkusím předjet Szkopka, ale bohužel se mi to nepodařilo, útok jsme zopakoval 2 zatáčky před cílem a ten už vyšel a já jsem projel cílem na 2.místě v Alpe a na 1.místě v Mistrovtví ČR.

Kvalifikace neděle

V nedělní kvalifikaci jsem se chtěl pokusit zopakovat čas, který jsem zajel v sobotním závodě (1.35.5).Bohužel jsem měl problémy z časomírou na motorce a to mě trošku rozhodilo, ale i tak se mi podařilo zajet čas 1.36.2 a do odpoledního závodu jsme startoval na 4.místa.

Závod neděle

Start jsem měl lepší jak v sobotu, ale i tak jsem se propadl na 6.místo, což nebylo vůbec dobré, protože vedoucí Zielensky nasadil rychlé tempo a začal ujíždět celému startovnímu poli, já jsem se snažil rychle dostat před soupeře abych se vydal za ním, bohužel jsem se dostal na 2.místo v momentě, kdy jsem na Zielenskoho ztrácel 5sekund. Během toho kola mě předjel Szkopek a nasadil brutální tempo za Zielenskym, snažil jsem se ho držet a pomalinku jsme začali sjíždět Zielenského, během pár kol jsem ale začal na Szkopka lehce ztrácet a to jsem jel pravidelné časy 1.35, ale bohužel Szkopem dokázal jet 1.34. Nakonec jsem cílem projel na 3.místě v Alpe a 1. v Mistrovtví ČR.

Chtěl bych velice poděkovat celému týmu a sponzorům a velkou podporu a důvěru.

Štítky:

bottom of page