top of page

Další zastávka chorvatský okruh Grobnik

Chorvatský okruh Grobnik, nedaleko přístavního města Rijeka, se stal o uplynulém víkendu dějištěm třetího podniku Alpe Adria šampionátu. Šampionát je od letošního roku organizačně pod záštitou agentury Slovakia rating. Nutno poznamenat, že nedávné podniky ukázaly, jak jde celý šampionát nahoru. Chorvatský okruh tento trend jenom potvrdil.

V kategorii litrových stocků nechyběl ani průběžný lídr šampionátu Michal Prášek hájící již jedenáctým rokem barvy teamu Roháč&Fejta motoracing. Michal tento okruh nemá příliš v lásce a tak k víkendu přistupoval s patřičným respektem. V pátek absolvoval volné jízdy, v kterých se zaměřil zejména na nastavení podvozku, tak důležitého pro nerovný povrch Grobniku. „Do Rijeky jsem se příliš netěšil. Tento okruh nemám v oblibě, nicméně musím se s tím poprat. Pátek jsem věnoval hledání nastavení podvozku. A nakonec se podařilo dostat na 32 vysokých, což není pro úvod špatné“, shrnul úvod víkendu Michal.

Sobota začala volným tréninkem a následovala první kvalifikace, která měla určit postavení na startu pro odpolední závod. Volný trénink i kvalifikace byla společná se superbiky. Na trati se tak pohybovalo najednou i 43 jezdců. Bylo tak velmi složité dostat se do tempa a najít si prostor pro rychlé kolo. Mezi stocky se na čele usadil Michal Šembera, druhou pozici si vyjel Vašek Rumlena na zbrusu nové Yamaze a první řadu pro závod uzavřel Michal Prášek. Po kvalifikaci se však šířily zvěsti o možnosti deště v odpoledních hodinách. To se později potvrdilo a krátce před pátou byl odstartován první letošní závod na vodě. Závod jely stocky samostatně, tedy odděleny od superbiků. Krátce po startu šel do vedení Bulhar Kanchev, ten se však postupem propadal. Do vedení se zanedlouho dostal Rumlena, který si postupně vytvářel náskok a zaslouženě zvítězil. Na druhé pozici skončil překvapivě Del Fante. Michal po startu jezdil na šesté pozici, postupně se dostal před Kancheva, domácího Višaka a Michala Šemberu. Celý závod se mu dařilo držet třetí pozici. O tu přišel v předposledním kole, kdy se před něj dostal dotírající Višak. Michal Šembera v závěru ztratil a dojel na páté pozici. „V kvalifikaci jsem chtěl být určitě výš. Bohužel se mně nepodařilo zezačátku kvalifikace zajet kolo jaké bych si představoval. Bohužel guma nebyla po sedmi kolech použitelná a tak jsem kvalifikační snažení ukončil, než abych riskoval případnou havárii. Před závodem se zatáhlo a začalo pršet. To je to poslední co bych si přál. V pátek jsem na vodě netrénoval a tak moje první kolo na vodě bylo v závodě samotném. Jel jsem tak co rozum dovolil vzhledem k stále nedoléčené noze. Zbytečný pád by totiž mohl dobu rekonvalescence vrátit opět na začátek. Vaška Rumlenu s Del Fantem jsem nechal jet vlastní závod a postupně jsem se probojoval na třetí pozici. Snažil jsem se držet za sebou „Sebíka“. V závěru mě předjel Marko Višak a dojel jsem si pro čtvrtou pozici. Z mokrého závodu a po takovémto průběhu čtvrté místo beru a jsem za ně spokojen. Uvidíme v zítřejším pokračovaní“.

V neděli před obědem následovala druhá kvalifikace. Michal v kvalifikaci zrychlil na 1:30,5 a vedl v hodnocení stocků. V závěru ho však překonal Michal Šembera a převzal si tak pohár za pole position. Po startu se vedení ujal Višak. V závěru prvního kola se vedení ujal Michal Šembera a začal si budovat okamžitě náskok. Ve druhém kole šel před Višaka i Michal pokusil se stíhat svého jmenovce. Po pár kolech však bylo jasné, že dnes to nebude stačit. Zadní guma byla opět po cca pěti kolech nedostačující a tak se Michal soustředil na udržení pozice. V průběžném pořadí se tak Michal Šembera dotáhl na rozdíl čtyř bodů za Michala Práška. Zbylé tři závody tak slibují zajímavé souboje a kvalitní závodění. „V neděli jsem šel do kvalifikace s tím, že se pokusím získat pole position. Bohužel to na Michala nestačilo. V závodě jsem pak chtěl bojovat o vítězství. Bohužel opět odešla guma. Michal Šembera je letos ve vynikající formě a pokud vše nefunguje na sto procent, není možné s ním soupeřit. Je odjetá půlka sezony a a jelo se na dvou okruzích, které nemám rád. Ve druhé půlce bude Most a oblíbený “hungáč“ a Slovakiaring. Uvidíme jak se sezona bude dále vyvíjet. Je jasné, že si navzájem nedarujem nic zadarmo. Navíc počítám, že v Mostě bude opět Szkopek, Wiczynski, Walkowiak a letos poprvé pravděpodobně také Michal Filla. Tím bych chtěl do Mostu pozvat nejen svoje fanoušky, ale i všechny fanoušky pěkných závodů. V Mostě bude určitě na co koukat nejen v naší třídě“, dodává jezdec z Havlíčkova Brodu.

Chtěl bych velice poděkovat všem kteří mě v závodění podporují, zejména Pavlovi Roháčovi, firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, mému tátovi, Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi a fanouškům.

Štítky:

bottom of page