top of page

Mostecký automotodrom hostil o uplynulém víkendu čtvrtý podnik Alpe Adria.

Mostecký automotodrom hostil o uplynulém víkendu čtvrtý podnik Alpe Adria šampionátu. Na celý víkend meteorologové předpovídali tropické teploty, a tak bylo jasné, že tentokrát nebude horko pouze na dráze. Na okruhu pod hradem Hněvín samozřejmě nechyběl ani Michal Prášek, jezdec týmu Roháč & Fejta motoracing teamu. Jezdecké obsazení litrových stocků bylo tentokrát zcela kompletní, neboť do Mostu přicestoval i Michal Filla, letošní účastník IDM. Nechyběli však ani ostatní favorité. Michal Šembera, poláci Szkopek, Walkowiak a Wiczynski. Havlíčkobrodský pilot však neměl obavy pouze ze soupeřů, ale i s právě prodělávané angíny.

Páteční volné tréninky proběhly v poklidném duchu. Michal absolvoval čtyři jízdy a postupně se dostal na čas 1:39,0. „Dnes to byla hlavně zkouška, jak to půjde s angínou. Zítra vynechám ranní volný trénink abych pošetřil síly na kvalifikaci a první víkendový závod. V tom vedru to není úplně příjemné, ale co se dá dělat“.

Sobota pro Michala tedy začala až kvalifikací. V té v úvodu zajel čas 1:38,2, poté si zajel pro kvalifikační gumu, se kterou zlepšil čas na 1:37,4. Tento čas znamenal druhé místo na startovním roštu za Michalem Fillou, třetí skončil Walkowiak, dále Szkopek, Wiczynski a Michal Šembera. „V kvalifikaci jsem jel po roce kvalifikační gumu a myslím, že tento čas půjde jet v závodě i na normální gumě. Nevěděl jsem přesně co si ke kvalifikační gumě dovolit a měl jsem rezervy. Zítra to bude v kvaldě určitě lepší. Teď nás však čeká první závod“, shrnul úvodní půlku soboty Michal.

Do závodu neměl Michal úplně ideální start. V prvním kole jel na čtvrtém místě a musel se propracovat přes Marka Szkopka. Velkou část závodu pak odjezdil za Marcinem Walkowiakem. Na toho tři kola před cílem úspěšně zaútočil a druhé místo udržel až do cíle. Vyhrál Michal Filla, který si vyjel náskok v úvodu závodu. „Závod to byl dobrý, bohužel jsem se zezačátku zdržel za Szkopkem. Pak už byl Michal Filla pryč a já se soustředil na Walkowiaka a případné druhé místo. To se podařilo a uvidíme, co přinese neděle“.

Nedělní program začal druhými kvalifikacemi všech tříd. Michal na ni zvolil opět v závěru kvalifikační gumu a výsledkem bylo druhé místo s odstupem pouze 0,055 sekundy na pole position. Čas 1:36,450 by dokonce znamenal čtvrté místo i v kategorii superbike. „Dnes jsem gumu využil daleko lépe. Věděl jsem více co si na ni dovolit. Věřím, že o první místo na roštu jsem přišel předjížděním Marka Szkopka ve druhém kole na této gumě. Marek jel zrovna také svoje rychlé kolo a bylo to docela tvrdý předjetí. I tak jsem jel druhé kolo za 1.36,483. Je to škoda“, povzdechl si jezdec z Vysočiny.

Start nedělního závodu a první kolo znamenalo dokonce až páté místo. Hned v závěru prvního kola se Michal dostal před svého jmenovce Michala Šemberu, následoval souboj s Walkowiakem. Po jeho předjetí se Michal popasoval i se druhým Szkopkem a druhou pozici převzal. V té době měl Michal pětivteřinovou ztrátu na Michala Fillu, ale ještě nic nevzdával. Dostal se na rozdíl tři vteřin, bohužel jeho snažení ukončil pád „pod matadorem“. Z nedělního závodu tak vyšel naprázdno. „Úvod závodu jsem opět neměl úplně silný, ale nevzdal jsem to a postupně se propracovával dopředu. Když jsem začal stahovat Michala tak jsem si pod matadorem špatně odřadil a jak mně chyběl brzdný účinek motoru tak mi uklouzl předek. Možná to vypadá jako zbytečný pád, ale odestup na Michala Fillu se zmenšoval a navíc jsem ani nijak výrazně zpomalit nemohl, protože by se do bojové vzdálenosti mohl dostat Marek Szkopek a ten je jak známo tvrdý bojovník a to jsem nechtěl připustit. Naštěstí jsem si nic neudělal s nohou, kterou mně loni vystužili destičkami a ven přijdou až v listopadu. Věřím, že v dalších závodech to bude zase veselejší. Musím zapracovat na prvním kole v závodech. Věřím, že pak budu schopen s Michalem Fillou bojovat“, dodává s odhodláním Michal.

„Chtěl bych velice poděkovat všem kteří mě v závodění podporují, zejména Pavlovi Roháčovi, firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, mému tátovi, Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi a fanouškům."

Štítky:

bottom of page