top of page

Finále na Slovakiaringu

Podnik na Slovakiaringu, který se konal o uplynulém víkendu, uzavřel letošní sezónu Alpe Adria šampionátu. Tento víkend měl ještě v některých třídách rozhodnout o letošních mistrech. To platilo i ve třídě litrových stocků, kde se o titulu mělo rozhodnout mezi dvojicí Michalů Práškem a Šemberou. Jezdec Roháč &Fejta motoracing teamu Michal Prášek přijížděl v pozici lídra této třídy s náskokem 32 bodů na Michala Šemberu. „Náskok mám relativně pohodlný, ale dokud se neprojede šachovnicí, tak není nic rozhodnuté. Mě však před startem posledního víkendu dost trápí zuby, tak snad to nějak přečkám,“ dodal Michal Prášek.

Páteční volné tréninky ovlivnilo proměnlivé počasí, které většině jezdců neumožnilo absolvovat celý tréninkový program na suché trati. Michala však více než počasí začal trápit zub, i přesto, že ještě před odjezdem byl na ošetření. Později se ukázalo, že pátek rozhodl předčasně o titulu letošního mistra třídy stock 1000. V jednom z tréninků měl totiž pád Michal Šembera, bohužel motocykl byl tak poničen, že jezdec odjel předčasně domů. „Tak pátek byl spíš trápení. Největší problém je zub a od toho se odvíjí i moje jízda. Dnes bohužel havaroval Majkl Šembera a údajně jedou domů. I když by to znamenalo jistotu titulu, tak si Michal za letošní výkony takový závěr nezaslouží. Bohužel pády k motorkám patří, já to loni zažil několikrát. Michal byl letos silným protivníkem,“ uzavřel pátek trochu s rozpaky jezdec z Havlíčkova Brodu.

V sobotu byl na programu volný trénink, kvalifikace a první víkendový závod. Do volného tréninku Michal nenastoupil a pohled na live timing v polední kvalifikaci jasně naznačil, že něco není v pořádku. Po kvalifikaci musel jezdec opustit motodrom a cestovat na zubní pohotovost do Bratislavy. Tam mu zubařka vytrhla ze zubu nervy. Michal se stihl vrátit zpět na okruh 20minut před závodem. Výkon samozřejmě odpovídal protrpěnému zážitku a v cíli z toho bylo šesté místo. „Sobota byla peklo. Volný trénink jsem nejel a v kvalifikaci jsem si přál hlavně konec a pak co nejdříve odjet na pohotovost. Po ošetření následoval hned závod. Jelikož ošetření proběhlo necelou hodinu před závodem, nemohl jsem se ani najíst. Celou sobotu jsem byl tedy bez jídla a závod zkrátka nevyšel. Byl jsem slabej, nepřesnej na brzdách. Nejhorší letošní závod. Zítra bude líp.“

Neděle začala kvalifikací. Tam se Michal výrazně zlepšil a na startovním roštu se posunul na třetí pozici. Start do závodu měl nejlepší Senhauser, přes kterého šel ještě v prvním kole Michal Filla a Walkowiak. Postupně se na čele utvořilo duo Filla-Černý a Michal na třetím místě začal zaostávat na dvojici před sebou. Naopak na jezdce za sebou si najížděl náskok. V závodě tak dojel bezpečně na třetím místě a po sobotě si spravil chuť. „Dneska to na kluky vepředu nestačilo. Měl jsem během víkendu najeto málo kol a hlavně málo těch skutečně rychlých kol. První dobré kola byly až v neděli a nebylo možný dnes s klukama jet. Jsem šťastný, že se nám letos podařila tak výborná sezona, protože všichni v týmu jsme si to zasloužili. Během celého roku mnoho pěkných výsledků, jeden pád ze sedmi závodních víkendů, pohoda v týmu a mnoho přátel, kteří mě podporují po celé Evropě. Teď mě čeká ještě jeden závod minibiků a dva motokár a na konci října bych měl jít do nemocnice a doktoři z brněnské fakultní mně vydělají 14 šroubů a dvě destičky, které mám od loňska,“ popsal svoje pocity a nejbližší plány novopečený mistr Alpe Adrie ve třídě stock 1000.

„Chtěl bych závěrem velice poděkovat všem kteří mě v závodění podporují a věřili mi, že po loňské smolné sezoně se dokážu zvednout a všichni to dotáhneme do vítězného konce, zejména Pavlovi Roháčovi který je šef týmu Roháč & Fejta motoracing team, kde závodím od roku 2005, Pavel se o mě stará jako bych byl jeho syn J Za což bych mu chtěl strašně moc poděkovat a neskutečně si toho vážím. Dále bych chtěl poděkovat firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar,Mírovi Jínkovi, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, panu Halbichovi, mechanikům – hlavně mému tátovi který se o mě výborně stará už 19sezonu,dále velké díky patří Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi, Pavlovi Dalešickému, mé mamce, mému úžasnému faklubu, který se mnou jezdí na každé závody,dělá tam skvělou atmosféru,moc si toho važím. Chtěl bych také poděkovat Leošovi Hlaváčkovi a jeho přítelkyní Katě, který se mnou na Slovakiaringu absolvovali návštěvy na pohotovosti v Bratislavě a Dunajské Stredě. Děkuji také všem fanouškům, kteří nám fandí.

Sezona 2015 je za námi a my už se musíme začít soustředit na sezonu 2016"

Štítky:

bottom of page